Keyword strategie

  • -

Keyword strategie

Category : SEO specialist

keyword strategy.Een juiste keyword strategie zorgt ervoor dat je ‘SEO Energie’ niet verloren gaat aan de foute keywords en de de juiste bezoekers worden aangesproken. De keyword strategie bepaald op welke zoekwoorden jouw site straks gevonden gaat worden. Waarschijnlijk heb je zelf al een aantal zoektermen in gedachten die je hebt geformuleerd op basis van fingerspitzengevoel; dit is prima maar ben je er van bewust dat andere mensen misschien heel anders zoeken dan jij denkt. Het is daarom belangrijk deze volgende stappen te doorlopen alvorens je een lijst met keywords formuleert waarvoor je wilt gaan ranken.

Let op: er dient een glasheldere online marketing strategie geformuleerd te zijn alvorens er aan de ontwikkeling van de keyword strategie wordt begonnen.

” Pas als het doel van de online campagne en de doelgroep helder geformuleerd zijn kan er een scherpe keyword strategie worden geformuleerd.”

Note: Voordat we verder kijken naar keyword strategie is het belangrijk om het verschil te weten tussen longtail en shorttail keywords. Kenrickvanhoek.nl raad sterk aan te kiezen voor een longtail keyword strategie waarbij de focus licht op specifiekere zoektermen als je probeert vindbaar te worden in een zeer competetieve markt. Dus: ‘ rode schoenen voor onder avondjurk’ i.p.v. ‘ schoenen’ .

 

Keyword strategie stappenplan

Stap 0: Vraag het

Vraag diverse mensen welke keywords zij zouden gebruiken als ze op zoek waren naar jouw website. Vraag het bijvoorbeeld mensen op Facebook, Linkedin en Twitter.

Stap 1: concurrenten bekijken

De eerste stap bij het ontwerpen van een goede keyword strategie is om de site van concurrenten door de keyword planner van Google heen te halen om te zien wat de keywords zijn waar zij op gevonden wensen te worden. Maak hiervoor een account aan bij Google Adwords en ga naar hulpprogramma’s > keyword planner > nieuwe zoekwoorden zoeken. Het is tevens een goed idee om gelijksoortige concurrenten uit bijvoorbeeld de UK te screenen op deze manier, zo krijg je nieuwe zoekwoord ideeën.

Naast de keyword tool van Google is Screaming frog een prima tool om de keyword strategie van je concurrenten te analyseren. Let hierbij op de H1 beschrijving en Meta beschrijving.

Stap 2: bekijk het zoekwoord volume met Google Adwords

Investeer 20 euro in een Google Adwords campagne en krijg zeer precieze data over het zoekvolume van specifieke keywords. Google deelt zeer bruikbare informatie m.b.t. zoekvolumes exclusief met Adwords gebruikers. Vooral voor het opstellen van een niche keyword strategie is deze methode onmisbaar omdat Google deze exacte zoekvolumes niet deelt in Google trends.

In het onderstaande voorbeeld zie je bijvoorbeeld dat mijn advertentie voor het zoekwoord [seo tekstschrijver] 232 keer is weergegeven. In de laatste rij zie je dat deze advertentie een ‘search impression share’ van 97% heeft. Daaruit kun je concluderen dat er ongeveer 239 keer is gezocht op het keyword: [seo tekstschrijver] in deze periode*.

Adwords uitleg.

 

Stap 3: Krijg suggesties van deze top tool

Voer bij Ubersuggest een keyword in en bekijk de suggesties die deze tool opgeeft.

Stap 4: Monitoren

Monitor het succes van de gekozen keywords en update constant je strategie. Gebruik hiervoor deze tool.

*Mis je in Adwords een aantal rijen? Zoals bijvoorbeeld de rij die het search impression share weergeeft? Zie de onderstaande uitleg.

 

Keyword strategie.

 

 

 

 

 

 


About Author

Kenrick

Freelance online marketeer in de regio Leiden en Den Haag.

Domeinen te koop (110 euro per stuk)

Virtualrealityvoetbal.com

Virtualrealityvoetbal.nl

Virtualrealitytravelling.com

Virtualrealityconcerten.nl

Virtualrealityconcert.nl

360vrtraveling.com

Crospecialist.nl

Interesse? Mail naar [email protected]

Contact Kenrick zelf

freelance online marketeer.